Actueel

15 september 2022

Reis naar Andorra en Barcelona, havo 5, september 2022

Maandag 5 september

Eind van de middag was het eindelijk zover: de bus reed voor, alles werd ingeladen, een laatste groet aan het thuisfront en daar gingen we, 62 leerlingen, 4 begeleiders en de buschauffeurs Jeroen en Frans-Josef. Er wachtte ons een lange nacht in de bus. Door de regelmatige stops en de rust in de bus werd er gelukkig toch wat geslapen. De sfeer zat er al in!

Dinsdag 6 september
Rond een uur of een kwamen we aan op de plaats van bestemming: Hotel Montecarlo in Encamp, Andorra. Helemaal omringd door hoge bergen is het duidelijk dat dit in de winter een populair skigebied is. Een eenvoudig hotel met aardige mensen die erg hun best deden, alhoewel het eten niet bij iedereen in de smaak viel. Na de lunch stapten we in een streekbus en hebben we een mooie wandeling gemaakt langs de rivier. Gelukkig niet te veel klimmen, we waren allemaal toch wel moe van de busreis. Na wat vrije tijd (shoppen!) en wat eten was iedereen rond 11 op de kamer en vielen de meesten in een diepe slaap.

Woensdag 7 september
We begonnen de dag in Naturlandia, een “speelpark” met allerlei toestellen, springkussens en, het allerleukste, de langste rodelbaan van Europa! Die was echt geweldig! Eerst werd je heel relaxed omhoog gebracht, zittend in je rodel met je gezicht in de zon. Je kon al klasgenoten langs zien schieten, sommigen gillend en anderen gierend. Het ging supersnel! Helaas mochten we maar 1 keer, dat was jammer. We hadden uitzicht op de prachtige omgeving. ’s Middags was het shoppen geblazen in de hoofdstad, Andorra del Vella. Veel dingen zijn erg goedkoop omdat er geen belasting over geheven wordt. Daarna weer lekker relaxen in en om het hotel!

Donderdag 8 september
Na het ontbijt gingen we richting Barcelona, naar ons hotel “Florida Park” in Santa Susanna. Eindelijk vakantie! Zwembad, strand, goed eten en een gezellige boulevard. Lekker de hele dag vrije tijd die werd ingevuld met (alweer) shoppen, zwemmen, voetballen of gewoon wat rondwandelen. Na een fantastisch dinerbuffet konden we nog gezellig bij elkaar op de terrassen of de balkons zitten. Super sfeer!

Vrijdag 9 september
In alle vroegte alles weer in de bus geladen en op weg naar Barcelona. Eerst even een stuk met elkaar gelopen richting de bekendste straat van Barcelona: de Ramblas. Gelukkig is iedereen erg alert geweest op zakkenrollers en zijn we niet op het politiebureau beland. Om half drie gingen we in groepen van negen samen met een gids op de fiets Barcelona verkennen. Een hoogtepunt. Op een ontspannen manier vertelden de gidsen je van alles en hebben we veel gezien. Iedereen was enthousiast. Na nog wat tijd om souvenirs te kopen hebben we gegeten op de grote pier van Barcelona, Mare Magnum. We maakten ons klaar voor de lange terugreis….

Zaterdag 10 september
Om half vier reden we het schoolplein weer op, doodmoe maar terugkijkend op een geweldige reis!